Sider

fredag den 31. maj 2013

særlige samlinger

Vil man gerne have et personligt hjem, er mit bedst råd at gå på jagt efter noget særligt og starte en lille samling der har en betydning for dig.
I sig selv vil det at jagte og samle på noget give det en historie og betydning, men måske er det tilmed et arvestykke eller en særlig gave der har startet din samling.
A have en enkelt smuk ting der pryder er fint, men har man mange forskellige fine ting, kan det hurtigt blive rodet.... man har man en midre samling, bliver udtrykket stærkere, roligere og mere enkelt.
Din personlige stil bliver tydeligere.

Ja, jeg har mange samlinger, også for mange til at være det gode eksempel!!
Min nyste samling er altså farvet glas. Startet af de Gorm den gamle glas jeg arvede fra min far, måske du husker det her indlæg??
Siden er der kommet meget mere farvet glas til mit hjem, vandglas, lamper og vaser.
Igår fandt jeg endelig flere Gorm den gamle. Så nu kan jeg dække op med mine grønne tunge glas til rigtig mange!!

lige en note,
en særlig samling behøver ikke kun at være gamle ting, hvis man slet ikke er til det... det kunne eksempelvis også være en samling af en særlig designer, kunstner eller en bestemt stilart.
Men jeg håber jeg kan slå et lille slag for at turde vælge noget der er anderledes.... rigtig go' jagt.